Verdens beste jobb

Selv ikke de gangene jeg turde å drømme skikkelig, skikkelig stort på journalisthøyskolen, trodde jeg at jeg skulle få et eget intervju i Magasinet. Nå er det fire år siden «På tomannshånd» ble lansert. Et dybdeintervju med en person som preger nyehtsbildet og har noe på hjertet, som forfatter Ingvar Ambjørnsen. Les hele intervjuet her.

I disse årene har både jeg og intervjuet utviklet seg. I begynnelsen lignet det mer en mini-portrett, en skisse over menneskets liv. Med årene er jeg blitt mer og mer opptatt av å holde intervjuet så nøkternt, rent og nakent som mulig. Spørsmål og svar. Våge å la ordene stå for seg selv. Minst mulig dill og unødige beskrivelser, mest mulig nerve og tilstedeværelse.

Det er vanskelig. Noen ganger klarer jeg det, andre ikke. Og det er verdens beste jobb. Takk til alle dere som lar meg fortelle historien.

Anne Krigsvoll

Vibeke Hein Bæra

Henriette Steenstrup

Egil «Drillo» Olsen

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Verdens beste jobb

  1. Lasse Lønnebotn

    Og den jobben gjør du fantastisk bra, Ingvild. Keep it up.

  2. Så bra da! Å ha verdens beste jobb er et privilegium! Og du er dyktig, så ikke noe rart at du har den! Keep up the good work! 🙂

  3. Hvis jeg hadde studert journalistikk nå, hadde jeg satset alt på å kicke ut meg selv. Og akkurat det er en ganske grei motivasjon til å holde seg skjerpet 🙂

Legg igjen en kommentar