Kan forlovelsen bremse finanskrisen?

image_2280233

Et lys av håp, kalte han det. Fredrik Reinfeldt, svenskenes statsminister sa også at han var utrolig glad fordi Victoria endelig fikk lov å gifte seg med en slubbert av folket. Men han trakk det enda litt lenger og la til at forlovensen var et lys av håp i en mørk og dyster tid. Jaha? Jeg tenkte at han måtte skru ned for sjarmen et par hakk, hvis han mente en forlovelse kunne bremse finanskrisen. Bare tanken på de arbeidsledige skulle tørke tårene, den svenske kronen løftes opp til gamle høyder og den generellt dårlige stemningen bare skulle lette, virket litt absurd. Men det viste seg at det svenske folket straks likte ideen. Aftonbladet spurte leserne, og sist jeg sjekket tallene, svarte 31 prosent at de trodde forlovelsen kunne bremse finanskrisen. Jeg skjønner at min tallanalyse kanskje kommer til kort. Derfor spør jeg dere, kjære lesere: Tror du, og da mener jeg tror du skikkelig hardt, på forlovelsens kraft? (jeg hadde i hvert fall trodd på en ring til en million…)


2 kommentarer

Filed under Kåseri

2 responses to “Kan forlovelsen bremse finanskrisen?

  1. Det er utrolig hva vi rekkehus-gutter kan få til, skjønner jeg.

  2. Hmm… Kanskje det var galt av deg å ikke gå for Mette-Marit? Hva med Ragnhild? Too old??

Legg igjen en kommentar

