Finn din indre Miss Flash! Om effektivitet i kaos.

Ble intervjuet av TV2.no om effektivitet, ironisk nok samtidig som jeg ammet og spiste brødskive : ) Intervjuet kan du lese her, og det fikk meg til å tenke igjennom hva jeg synes funker ogikke funker når jeg skal ha ting gjort. Jeg måtte lære meg å bli effektiv på en helt annen måte da jeg ble frilanser. Når tiden, og arbeidsdagen er helt din egen, hva bruker du den til da?

Vel. Jeg skjønte at hodet mitt virker best om morgenen. Jeg er mer effektiv når jeg arbeider med en gang jeg står opp. Derfor er denne rosa morgenkåpen som oftest mitt arbeidsantrekk. Jepp… Der var den hemmeligheten ute.

Her er noen andre forslag:

Lister: Joda, lister funker. Men de må være korte. Lange lister gjør meg bare matt og overveldet. Tre punkt max! Og så kan jeg kjenne på den herlige følelsen av å krølle lappen sammen og være Miss Flash.

Gjør det nå! Med to småtroll hjemme, er det sjelden ting blir slik jeg har planlagt. Men – får du en luke, gjør det du skal! Nå! Skal du først spise litt, og så sjekke mailen og kanskje hente deg en kaffe, er stunden borte.

Deadline: Da jeg ble frilanser, hadde jeg ikke lenger en sjef som krevde at saken skulle være ferdig til mandag morgen kl ni. Jeg måtte begynne å gi deadliner til meg selv. Selv om frøken adm. dir i Tennis Media er en ganske okey sjef, hender det at jeg må være litt streng. Bestem deg for når du skal levere! Og så leverer du…

Hva gjør du for å være effektiv? Innspill mottas med takk! Jeg er ganske fersk i dette tobarnsmor-gamet…

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

