Bli mer effektiv – og slutt med noe

2 januar – datoen folk fortsatt tror de skal gjennomføre nyttårsfortsettene sine.

Hvis du er en av de som sverget i sjampisrus at 2012 er året du skal gå ned i vekt, bli en bedre kjæreste, male akvarell med ungene, endelig lære deg å spille Til Elise på piano i tillegg til å kickstarte den lavkarbo-kuren, bake alt brød selv og lese flere bøker, så skal ikke jeg sprekke ballongen for deg.

Jeg vil bare at du smatter litt på denne setningen:

Hva hvis 2012 blir året du slutter med noe?

Hm…

Jeg kjenner ikke en kjeft som har for mye fritid. Folk fylt av gode intensjoner og sprengte kalendere, er det derimot massevis av. Å prøve å gjøre for mye, resulterer i at du ikke får gjort noe skikkelig bra. Halvgjorte oppgaver gir deg dårlig samvittighet som gjør deg stresset som gjør deg ulykkelig.

Det betyr at du må velge. Det er vanskelig å velge. 

2 januar i fjor tok jeg konsekvensen av det og satte tv inn i boden. Der står den fremdeles. Hvordan det tv-løse året har gått, får du høre mer om i morgen. Men jeg kan si at jeg har fått meg noen solide overraskelser. I mellomtiden kan du jo tenke litt på det.

Hva kan du slutte med som vil frigjøre tid til det du ALLER HELST vil bruke tiden din til?

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Bli mer effektiv – og slutt med noe

  1. Jeg har for mye fritid, ufrivillig. Så da er det heller om å gjøre å fylle den med det som betyr noe, fremfor å … hm… surfe blogger …

  2. Det finnes verre blogger enn denne å kaste bort tid på : )

Legg igjen en kommentar

