Sannheten som svir

De siste årene har jeg sett mange komme og gå i mediebransjen. De fleste som ikke fikk bli, er fremdeles helt uvitende om hva som gjorde at de ikke fikk fortsette. Hvorfor? Fordi de aldri spurte. Noen spurte, men ville ikke lytte. Kritikk kan svi som bare pokker. Det kan gi stoltheten din en reell knekk. Men først og fremst er det den kjappeste måten å bli flinkere på. Så – hva velger du? Å være hårsår eller suse i rakettfart fremover?

P.S Stooor takk til Bente Kalsnes som var, og er en fantastisk mentor og forbilde. Hvem har hjulpet dere frem med å være nådeløst ærlig?

 

11 kommentarer

Filed under Uncategorized

11 responses to “Sannheten som svir

  1. Så bra! Nå ble jeg glad! For du gjør en kjempejobb med Treningsforum. Til alle dere der ute som er lei av å tusle rundt på Sats uten mål og mening – løp og kjøp! Denne damen er sterk. Råååsterk!

  2. Hurra for Olivia og hurra for at du er tilbake, Ingvild! Og nok et hurra for at du er så flink til å skrive og reskrive. Det var du også i 1997:-) Eirik Bergesen er en av mine nådeløs lesere. https://bergesen.wordpress.com/

  3. Blir det ufred i heimen når han er nådeløs? Ingen straffesoving på sofaen?

  4. Ikke straffesofa, men en overvekt ulvespråk fremfor giraffspråk (UDs terminologi).

  5. Bra post, Ingvild. Bente er min tøffeste kritiker også. Greit sånn.

  6. Ha ha! What? Er UD-staben kurset i giraffspråk? Oj oj oj, nå er det like før jeg glapp en «og er det dette skattepengene mine går til» – kommentar : )

  7. Takk for finbesøk på bloggen, og grattis med baby!🙂

  8. Endelig er du tilbake med kloke ord og lys i skrivekvardagen!

    For min del er ein streng redaktør den beste gåva.
    Då eg skreiv mi første bok, spurte eg ingen om råd. No skriv eg ingenting utan at eg diskuterer det og søker råd hos andre. Alder gjer audmjuk. Eg er ikkje lenger ung og genial, heldigvis.

    Og mi «gåve» til andre er å vera like streng og tydelig i tilbakemeldingar på tekst. Kva er dårlig og korleis kan det bli retta opp.

  9. Og forutan forlagsredaktørar er det mellom anna DU. Det er ikkje lenge sidan eg ringte deg for å få råd sist!!!!

  10. Helt enig, Ingelin! Det gjør livet litt lettere når man ikke lenger er «ung og genial». ( yeah yeah yeah… Nå høres jeg ut som en gammel kjerring.

Legg igjen en kommentar

